Tuesday, 28 June 2011

jika ade jodoh,,terimalah aku seadanya

Kasih dia nan trindah..suatu wkt dia yg kte benci..dia yg slalu kte marah..dlm hati kte..DIA HNY KAWAN..HNY KWN..bkn istimewa pun..d saat kte susah,d saat kte dsakiti,dialh yg setia..tmpt meluah sgala keluh kesah..tmpt mmimpin dri jd tabah..dugaan dmi dugaan..inilh takdir..inilh ktentuan Ilahi..jdoh kte dgn dia.tnyata dia lbh baik dr ssorg yg kte harapkn slm nie.
DIA KASIH NAN TERINDAH,TERIMALAH SEADANYA..

Kalu suke boleh Like

Monday, 27 June 2011

saje je

hye everyone,,
assalamualakum,,
hmm,, tibe2 je rase nk updated blog malam ni..
bosannya duk umah..lagipun cuti sem dah nak habis,,jap je rase masa berlalu..
hmm,,
mggu ni tau result short sem,
entahlah cmner,, harap2 lulus lah dengan cemerlang,,
amin,,
 mnggu depan pula dah start praktikal
adoiyai,,
berdebornya,,nti lepas ni mesti dah bz,, nanti kena buat report,,
huh,, xtau lah nak tulis pe nanti..
hmm,, apa2 pom wish me goodluck k,,hehehee
tuh saya untuk malam ni,,hhehee
wslam..


jom layan lagu yang dah jadi kegemaranku:


Kalu suke boleh Like

Friday, 24 June 2011

hidup ini umpama gula-gula.......
ade masam , manis dan kadangkala masin..


*without friend no one world choose to live through he had all other good.......


all people want is
   someone to listen..


friendship is certainly
the linest balm for the 
pangs of dissapointed LOVE...


 to like and dislike the same
things, that is the true
           friendship
Kalu suke boleh Like

kisah hati,,

hati
menyimpan seribu satu rahsia
hati
menyimpan kisah satu jiwa

hati 
merindui seseorang tatkala menyakitkan hati
hati
terukir diatasnya nama seorang insan
insan yang sangat istimewa
insan yang membawa sejuta keindahan kepada pemiliknya
insan yang sangat indah kata-katanya

puisinya
nurkilannya
hati
pabila ia menyayangi
teramat sukar untuk ia membiarkan insan itu pergi
walau hanya dari kejauhan
ia rela menatap agar terubat rindu yang sarat
tatkala senja melabuhkan tirainya

hati mula mengukir rindu
pena dan aksara mula bersatu
mengukir sebuah kisah cinta baru
bukan mudah mengubati hati

lukanya parah
berdarah
kerana pujangganya milik insan lain
tapi apakan daya
kisah hati terus menjadi rahsia
menyimpan seribu satu kisah duka si pemiliknya
walau hati terlalu menyayangi
ia terpaksa merelakan
pujangganya pergi
tatkala malam menjelma
hati merintih pilu

merindui pujangga cinta
andai ia tahu kisah hati ini
pasti dia tidak akan pergi
pasrah
walau hati bagai di tusuk sembilu
pedihnya tidak tidak tertanggung
kisah hati
mencatat pelbagai cerita cinta
cinta yang tidak kesampaian
cinta yang teguh namun terpaksa dibiarkan

itulah kisah hati ..
entah sampai bilakah perasaan ini ingin menanggungnya..
Kalu suke boleh Like

penantian yang berujung duka



berpuluh-puluh purnama yang telah berlalu……
berlalu menghantarkan nostalgia biru ke dalam salju yang kelam
lilin-lilin harapnku nyaris padam
ditelapak tangan alunan puisi asmara telah hilang dalam pendengaran
memaksa perjalanan cinta kita harus berhenti dipersimpangan



kitapun kembali bertanya…..
siapakah gerangan yang menodahi kesucian ini
gelombang pasang dan surut menjilat-jilat dipergelangan kaki
ketika kita berdua bangkit dalam suraman sutra cinta dikampung yang sepih dan gelisah



kemana lagi aku pergi membawa luka dihati ini
gejolak hatiku selalu dilanda penderitaan
diriku yang tak pernah mendapat kebahagiaan hidup
liku-liku dalam hidupku yang tak kunjung berakhir
harapan demi harapan tetap menghanyut mengakhiri langkahku yang tak pasti

sekilas kupandang kau lepaskan untuk mengakhiri pertemuan kita
kau tuangkan sebening harapanku untuk mengawali perpisaahn kita



rasanya kuingin mati saja tapi belum tiba ajalnya
menganyut nyawaku ingin kuteriak tapi aku tak mampu
biarlah kutelan sendiri menerima kepahitan hidup ini



garis vertikal yang menghubungkan engkau dan aku tiba-tiba hancur berantakan
akibat kemauan dan pendirianmu yang begitu kasar dan kejam

namun semuanya itu aku terima dari fasa awal untuk menghadapi yang berikutnya sebagai pegangan hidupku dalam dunia cinta.
Kalu suke boleh Like

Tuesday, 21 June 2011

cinta..tiada akhirnya

direntap kasih jiwa ini
sinar mata menusuk hati,
tak terlepas dek sanubari 
tak kan terungkai ikatan sejati


namun..... kesempurnaan masih bertatih


gelombang jowa musykil angkara
rasukan nista adat dunia
memerobos rakus di ruang minda 
resah dan gundah mencalar rencana


dan.......terusku tatap bayang rindu


ku gagahi setiap gelagat 
ku pohon doa kurniaan iradat 
kasihmu ku paut ku peluk erat


kini...resah menghilang rindu mendatang..


persada cinta seteguh dunia 
resapan rindu usapan bayu 
kasih membara sinaran mutiara
ku yakini dirimu bernafas cintaku..
ku rela..


cinta.....tiada akhirnya....
Kalu suke boleh Like